środa, 25 marca 2015

Latarka LED UV


Jak dziwnie to nie zabrzmi - jestem fanem skorpionów. Hoduję od wielu lat wiele gatunków. Zdarza mi się również szukać i podziwiać je w naturze. Niektórzy z Was zapewne słyszeli o ciekawym fakcie z biologii skorpionów - ich bioluminescenci w świetle UV. Przy okazji mogę zainteresowanych odesłać do świetnego artykułu znajdującego się w serwisie mojego znajomego :)
Praktycznie wszystkie gatunki świecą wzbudzone UV, a jest to kolor zielonkawo-niebieski. Posiadanie takiego światła umila obserwacje skorpionów w chodowli i bardzo ułatwia wyszukiwanie ich w terenie, w nocy.

Moja latarka UV, kupiona kilka lat temu na allegro została zagubiona przy drodze gdzieś na północnym Borneo. Postanowiłem zaryzykować i kupić 'chińczyka' ;)
Cena kusząc - tylko 4,23$, wysyłka gratis. Długość fali światła podawana w opisie praktycznie idealna - 395nM. Decyzja - kupujemy!
http://www.aliexpress.com/item/1pc-21-LED-Aluminum-Shell-Ultraviolet-Flashlight-UV-395-nM-Support-Standard-AAA-Batteries-Money-Detector/1515472086.html

Zakupiona 4-go marca, dotarła 28-go.
Do działania potrzebuje standardowo 3 paluszki AAA, akumulatorki działają.






Krótkie wideo, kręcone telefonem, więc szału nie ma.

Opinia - polecam w 100%. Mała, poręczna latarka. W sam raz do domowych obserwacji, jak i na wypad do Maroko.
Do tego mowią, że można tym klimatyzacji szczelność oceniać czy pieniądze oglądać, ale ja się na tym nie znam ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz